Eserin girişinde Hat san’atının doğuşu ve bilhassa biz Türklerin Müslüman oluşundan sonraki büyük gelişimi ele alınmış, 75 sayfalık bu bölümde kalemler, mürekkep ve boyalar, kağıtlar, kalemtraşlar gibi hat san’atında kullanılan âlet ve malzemelerden “aklâm-ı sitte”ye, hattın kullanım alanlarına kadar çok kapsamlı ve kıymetli bilgiye yer verilmiştir. 700 sayfalık eserin asıl muhtevasını ise son 500 yılın büyük ustaları ve şaheserleri oluşturmaktadır. 1429 doğumlu Şeyh Hamdullah ve eserlerinden örneklerin açıklaması ile başlayan bu bölümde Prof. Uğur Derman, toplam 120 hat üstâdının 265 eserine yer vermektedir. Her hattatın hayat hikayesine, eserlerinin Türk hat san’atı içindeki yerine, türüne, bulundukları yerlere dair çok kıymetli bilgiler verilmiş, seçme yapılan eserinin ise okunuşu ve günümüz Türkçesiyle anlamı başta olmak üzere hat san’atı bakımından bütün özellikleri belirtilmiştir.
Eserin girişinde Hat san’atının doğuşu ve bilhassa biz Türklerin Müslüman oluşundan sonraki büyük gelişimi ele alınmış, 75 sayfalık bu bölümde kalemler, mürekkep ve boyalar, kağıtlar, kalemtraşlar gibi hat san’atında kullanılan âlet ve malzemelerden “aklâm-ı sitte”ye, hattın kullanım alanlarına kadar çok kapsamlı ve kıymetli bilgiye yer verilmiştir. 700 sayfalık eserin asıl muhtevasını ise son 500 yılın büyük ustaları ve şaheserleri oluşturmaktadır. 1429 doğumlu Şeyh Hamdullah ve eserlerinden örneklerin açıklaması ile başlayan bu bölümde Prof. Uğur Derman, toplam 120 hat üstâdının 265 eserine yer vermektedir. Her hattatın hayat hikayesine, eserlerinin Türk hat san’atı içindeki yerine, türüne, bulundukları yerlere dair çok kıymetli bilgiler verilmiş, seçme yapılan eserinin ise okunuşu ve günümüz Türkçesiyle anlamı başta olmak üzere hat san’atı bakımından bütün özellikleri belirtilmiştir.