Tam Yerinden İstanbul'a Panoramik Bakışın Tarihi. = On the Spot Panoramic Gaze on Istanbul, A History
Tam Yerinden: Istanbul’a Panoramik Bakışın Tarihi sergisi, 360 derecelik şehir manzarasının cazibesini çıkış noktası olarak alıyor ve bu panoramik etkinin gücünü tarihselleştiriyor. Küratörlüğünü Çiğdem Kafescioğlu, K. Mehmet Kentel ve M. Baha Tanman’ın yaptığı sergi, farklı mecralar ve malzemeler üzerinden düşünerek İstanbul temsillerinin, Londra’da bu iş için özel olarak inşa edilmiş yapılarda sergilenen dev ölçekli resimlerinden, Boğaziçi yalılarının salon bezemelerine kadar gösterdiği çeşitliliğin peşine düşüyor. İstanbul’un panoramik görüntülerinin erken modern dönemden bu yana izlediği farklı yolları takip ediyor ve farklı üsluplar, teknikler, mecralar, bakış açıları, izleyiciler ve dolaşım stratejileri arasındaki bağlantıları ve karşıtlıkları yeniden değerlendiriyor.
Tam Yerinden’e eşlik eden katalog, panoramik mecraya ve İstanbul'un bu mecra içindeki yerini tarihsel bir çerçeveye yerleştirme çabası açısından sergiyi takip ediyor. Kitapta, küratörlerin panorama tarihine olan yaklaşımlarını aktardıkları girişin ardından, bu tarihe ve İstanbul’un bu tarihteki rolüne odaklanan ve Erkki Huhtamo, Çiğdem Kafescioğlu, Hilal Uğurlu, M. Baha Tanman, Ahmet A. Ersoy, K. Mehmet Kentel, Namık Günay Erkal ve Tarkan Okçuoğlu imzası taşıyan yedi makale yer alıyor.
Tam Yerinden: Istanbul’a Panoramik Bakışın Tarihi sergisi, 360 derecelik şehir manzarasının cazibesini çıkış noktası olarak alıyor ve bu panoramik etkinin gücünü tarihselleştiriyor. Küratörlüğünü Çiğdem Kafescioğlu, K. Mehmet Kentel ve M. Baha Tanman’ın yaptığı sergi, farklı mecralar ve malzemeler üzerinden düşünerek İstanbul temsillerinin, Londra’da bu iş için özel olarak inşa edilmiş yapılarda sergilenen dev ölçekli resimlerinden, Boğaziçi yalılarının salon bezemelerine kadar gösterdiği çeşitliliğin peşine düşüyor. İstanbul’un panoramik görüntülerinin erken modern dönemden bu yana izlediği farklı yolları takip ediyor ve farklı üsluplar, teknikler, mecralar, bakış açıları, izleyiciler ve dolaşım stratejileri arasındaki bağlantıları ve karşıtlıkları yeniden değerlendiriyor.
Tam Yerinden’e eşlik eden katalog, panoramik mecraya ve İstanbul'un bu mecra içindeki yerini tarihsel bir çerçeveye yerleştirme çabası açısından sergiyi takip ediyor. Kitapta, küratörlerin panorama tarihine olan yaklaşımlarını aktardıkları girişin ardından, bu tarihe ve İstanbul’un bu tarihteki rolüne odaklanan ve Erkki Huhtamo, Çiğdem Kafescioğlu, Hilal Uğurlu, M. Baha Tanman, Ahmet A. Ersoy, K. Mehmet Kentel, Namık Günay Erkal ve Tarkan Okçuoğlu imzası taşıyan yedi makale yer alıyor.