Nurhan Atasoy, Julian Raby, İznik Seramikleri, London, Alexandria Press & TEB, 1989. 384 s, 783 resim, 33 x 23 cm, karton kapaklı cildinde. Nitelik, tasarım ve renkleriyle etkili olan Osmanlı seramiklerinin merkezi İznik’tir ve buada üretilen seramikler birer Osmanlı’nın ürettiği en güzel sanat eserlerinden kabul edilir. Uzun yıllar süren araştırmalara dayanan bu çalışma, İznik seramikleri konusundaki en kapsamlı çalışmadır. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün 1989’da İstanbul’da düzenlediği İznik Sergisi ve sergiyle ilgili çalışmalardan yola çıkılarak hazırlanmıştır. İznik çini ürünleri, Osmanlı sanat tarihi açısından olduğu kadar, özellikle 15. Ve 16. yüzyıl Osmanlı teknoloji düzeyini göstermesi ve dünya pazarındaki müstesna yerleri ile Osmanlı ekonomi tarihi bakımından da önemlidir. Zira kitaptan da öğrendiğimiz gibi, İznik çinileri, Türk dokumaları, kumaşları ve halılarında olduğu gibi, birçok yabancı ülkeye ihraç edilmiş evrensel değerde ürünlerdir.
Nurhan Atasoy, Julian Raby, İznik Seramikleri, London, Alexandria Press & TEB, 1989. 384 s, 783 resim, 33 x 23 cm, karton kapaklı cildinde. Nitelik, tasarım ve renkleriyle etkili olan Osmanlı seramiklerinin merkezi İznik’tir ve buada üretilen seramikler birer Osmanlı’nın ürettiği en güzel sanat eserlerinden kabul edilir. Uzun yıllar süren araştırmalara dayanan bu çalışma, İznik seramikleri konusundaki en kapsamlı çalışmadır. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün 1989’da İstanbul’da düzenlediği İznik Sergisi ve sergiyle ilgili çalışmalardan yola çıkılarak hazırlanmıştır. İznik çini ürünleri, Osmanlı sanat tarihi açısından olduğu kadar, özellikle 15. Ve 16. yüzyıl Osmanlı teknoloji düzeyini göstermesi ve dünya pazarındaki müstesna yerleri ile Osmanlı ekonomi tarihi bakımından da önemlidir. Zira kitaptan da öğrendiğimiz gibi, İznik çinileri, Türk dokumaları, kumaşları ve halılarında olduğu gibi, birçok yabancı ülkeye ihraç edilmiş evrensel değerde ürünlerdir.