Osmanli Devleti'nin temelleri atildiginda, Anadolu topraklarinda köklesmis tasavvufi hareketler vardi. Hatta, Selçuklular zamaninda dervis topluluklari Babalilar ayaklanmasi gibi muazzam bir toplumsal olaya imza atmislardi. Savasçi dervis topluluklarinin Osmanli Imparatorlugu'nun kurulusunda, hatta Rumeli'nin ve Istanbul'un fethinde yer aldiklari bilinmektedir. Istanbul'un 100 Sufisi adli eserde yer verilen kisilikler öncelikle pir makaminda olanlardir. Tarikat pirlerinin yaninda, yer verdigimiz ikinci zümre, Istanbul'un önde gelen tekkelerinin kurucu seyhleri ve 1925 yilindaki son seyhleridir. Kitapta yer alan üçüncü ve son zümre ise, eserleriyle Istanbul'un sanat ve edebiyat yasantisina iz birakmis dervislerdir.
Osmanli Devleti'nin temelleri atildiginda, Anadolu topraklarinda köklesmis tasavvufi hareketler vardi. Hatta, Selçuklular zamaninda dervis topluluklari Babalilar ayaklanmasi gibi muazzam bir toplumsal olaya imza atmislardi. Savasçi dervis topluluklarinin Osmanli Imparatorlugu'nun kurulusunda, hatta Rumeli'nin ve Istanbul'un fethinde yer aldiklari bilinmektedir. Istanbul'un 100 Sufisi adli eserde yer verilen kisilikler öncelikle pir makaminda olanlardir. Tarikat pirlerinin yaninda, yer verdigimiz ikinci zümre, Istanbul'un önde gelen tekkelerinin kurucu seyhleri ve 1925 yilindaki son seyhleridir. Kitapta yer alan üçüncü ve son zümre ise, eserleriyle Istanbul'un sanat ve edebiyat yasantisina iz birakmis dervislerdir.