İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nün yeni kitabı II. Meşrutiyet’in Saray Mimarı: M. Vedad [Tek] Bey yayımlandı. Müjde Dila Gümüş’ün kaleme aldığı kitapta Türkiye modern mimarlık
tarihinin önemli isimlerinden M. Vedad Tek’in, 1909-1914 yılları arasında Saray Başmimarı unvanıyla yaptıkları, dönemin koşulları ve görevinin sınırlarıyla ilişkilendirilerek inceleniyor.
Suna ve İnan Kıraç Vakfı İstanbul Araştırmaları Enstitüsü (İAE) yayımladığı araştırma kitaplarıyla İstanbul’a ilişkin akademik literatürün gelişmesine katkı sunmaya devam ediyor. İAE’nin İstanbul Araştırmaları Dizisi’nden çıkan II. Meşrutiyet’in Saray Mimarı: M. Vedad [Tek] Bey kitabı, Osmanlı-Türkiye mimarlık tarihinin ilk akademik eğitimli Türk mimarlarından Vedad Bey’in, “sermimar-ı hazret-i şehriyari” (Saray Başmimarı) olarak görev yaptığı beş yılı mercek altına alıyor.
İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nün yeni kitabı II. Meşrutiyet’in Saray Mimarı: M. Vedad [Tek] Bey yayımlandı. Müjde Dila Gümüş’ün kaleme aldığı kitapta Türkiye modern mimarlık
tarihinin önemli isimlerinden M. Vedad Tek’in, 1909-1914 yılları arasında Saray Başmimarı unvanıyla yaptıkları, dönemin koşulları ve görevinin sınırlarıyla ilişkilendirilerek inceleniyor.
Suna ve İnan Kıraç Vakfı İstanbul Araştırmaları Enstitüsü (İAE) yayımladığı araştırma kitaplarıyla İstanbul’a ilişkin akademik literatürün gelişmesine katkı sunmaya devam ediyor. İAE’nin İstanbul Araştırmaları Dizisi’nden çıkan II. Meşrutiyet’in Saray Mimarı: M. Vedad [Tek] Bey kitabı, Osmanlı-Türkiye mimarlık tarihinin ilk akademik eğitimli Türk mimarlarından Vedad Bey’in, “sermimar-ı hazret-i şehriyari” (Saray Başmimarı) olarak görev yaptığı beş yılı mercek altına alıyor.