Manevi hayat üzerinde etkili olmuş olan tasavvuf düşüncesi, asırlar boyu birlik ve beraberlik duygusunun oluşmasına ve gelişmesine büyük katkı sağlamıştır. Tasavvuf düşüncesiyle birlikte, gittikleri topraklarda manevi fetihleri gerçekleştirmiş olan dervişler, kurulmuş olan Müslüman-Türk devletlerinin öncü kuvvetleri olmuş, temel insani duygularımızın ve değerlerimizin korunmasını ve yayılmasını sağlamışlardır. Bu amaç doğrultusunda dervişler, kurdukları tekke ve zaviyeler vasıtasıyla tasavvuf kültürünü sınırların ötesine taşımışlardır. Türk-İslam sanatlarına da büyük katkılarda bulunan tasavvuf kültürü, giyim kuşam ve kullanılan eşyalarla da medeniyetimize damga vurmuştur. Türkiye’deki tarikatlar tarihini genel olarak ele alan bu eserde, Beyazid-i Bistami, Hacı Bayram Veli, Bayramiyye, Celvetiyye, Bedeviyye, Bektaşiyye, Halvetiyye, Cerrahi, Nasuhi, Sünbüli, Şabani, Kadiriyye, Mevleviyye, Nakşibendiyye, Rufaiyye, Sadiyye, Şazeli tarikatları hakkında kısa açıklamaların yanında, bu tarikatların giyim ve kuşamı hakkında bilgiler yer almaktadır. Ayrıca tarikatların kullandıkları taç, gül, hırka, haydari, destegül, tennure, kemer, rida, mengüş, tığ bend, nefir, keşkül, cilbend, sofra, teslim taşı, habbe, taşlı toka, palheng, kanberiye, asa, seccade ve post gibi aletler hakkında çok sayıda görsel malzeme kullanılarak yapılan açıklamalar bulunmaktadır. Osmanlı ve İslami sanat tarihinde uzman olan Türk sanat tarihçisi Prof. Dr. Nurhan Atasoy tarafından hazırlanmış “Derviş Çeyizi, Türkiye’de Tarikat Giyim-Kuşam Tarihi” adlı eser, Kültür A.Ş. tarafından baskıların tükenmiş olması ve yoğun ilgi sebebiyle kültür hayatımıza yeniden kazandırılmıştır.
Manevi hayat üzerinde etkili olmuş olan tasavvuf düşüncesi, asırlar boyu birlik ve beraberlik duygusunun oluşmasına ve gelişmesine büyük katkı sağlamıştır. Tasavvuf düşüncesiyle birlikte, gittikleri topraklarda manevi fetihleri gerçekleştirmiş olan dervişler, kurulmuş olan Müslüman-Türk devletlerinin öncü kuvvetleri olmuş, temel insani duygularımızın ve değerlerimizin korunmasını ve yayılmasını sağlamışlardır. Bu amaç doğrultusunda dervişler, kurdukları tekke ve zaviyeler vasıtasıyla tasavvuf kültürünü sınırların ötesine taşımışlardır. Türk-İslam sanatlarına da büyük katkılarda bulunan tasavvuf kültürü, giyim kuşam ve kullanılan eşyalarla da medeniyetimize damga vurmuştur. Türkiye’deki tarikatlar tarihini genel olarak ele alan bu eserde, Beyazid-i Bistami, Hacı Bayram Veli, Bayramiyye, Celvetiyye, Bedeviyye, Bektaşiyye, Halvetiyye, Cerrahi, Nasuhi, Sünbüli, Şabani, Kadiriyye, Mevleviyye, Nakşibendiyye, Rufaiyye, Sadiyye, Şazeli tarikatları hakkında kısa açıklamaların yanında, bu tarikatların giyim ve kuşamı hakkında bilgiler yer almaktadır. Ayrıca tarikatların kullandıkları taç, gül, hırka, haydari, destegül, tennure, kemer, rida, mengüş, tığ bend, nefir, keşkül, cilbend, sofra, teslim taşı, habbe, taşlı toka, palheng, kanberiye, asa, seccade ve post gibi aletler hakkında çok sayıda görsel malzeme kullanılarak yapılan açıklamalar bulunmaktadır. Osmanlı ve İslami sanat tarihinde uzman olan Türk sanat tarihçisi Prof. Dr. Nurhan Atasoy tarafından hazırlanmış “Derviş Çeyizi, Türkiye’de Tarikat Giyim-Kuşam Tarihi” adlı eser, Kültür A.Ş. tarafından baskıların tükenmiş olması ve yoğun ilgi sebebiyle kültür hayatımıza yeniden kazandırılmıştır.